Debata pod hasłem: Internet – dobrodziejstwo czy źródło zagrożeń cywilizacyjnych
„Nauczmy różnić się pięknie i mocno”
C.K. Norwid
W dniu 7 kwietna 2011 r. wspierani mentalnie przez wychowawczynię Panią Ewę Milaszkiewicz uczniowie klasy II Lab edukowali się w trudnej sztuce dyskutowania. Zorganizowana przez nauczyciela informatyki Panią Renatę Górkę debata nt. Internet – dobrodziejstwo czy źródło zagrożeń cywilizacyjnych zakończyła realizację szkolnego programu profilaktycznego „Ja i Internet”.
W dyskusji zmierzyli się entuzjaści tego medium (Drużyna A) ze sceptykami, negującymi bezkrytyczną aprobatę rzeczywistości wirtualnej (Drużyna N).
Jury pod przewodnictwem dyrektora naszej szkoły Pana Jarosława Wójcickiego nie miało łatwego zadania. Przedstawione argumenty były rzeczowe i dojrzałe, świadczyły o bardzo wnikliwej obserwacji rzeczywistości.
Drużyna A w składzie: Beata Niedźwiedź, Piotr Świder, Damian Wawryniuk, Łukasz Zięba uświadomiła obserwatorom debaty, że nie ma odwrotu od tego medium, natomiast jej anagoniści – łucja Marciniak, Justyna Batrańska, Monika Smolira, Justyna Sznajdrowicz przedstawili w bardzo obrazowy sposób zagrożenia cywilizacyjne, będące konsekwencją kultury wirtualnej.
Zaprezentowane argumenty wykazały, że niekontrolowane obcowanie z internetem prowadzi do uwstecznienia intelektualnego i emocjonalnego. Internauci to często analfabeci emocji – to jeden z koronnych argumentów.
Debatę poprzedziła prezentacja przygotowana przez M. Kołodziejczyk i D. Koszlną. Której został zaprezentowany model skutecznej komunikacji z uwzględnieniem komunikacji poza werbalnej.